Het is zover, je gaat de stap zetten om je eigen uitzendbureau te beginnen. Maar waar moet je allemaal rekening mee houden?

 

Sinds 1998 is er voor het starten van een uitzendbureau geen vergunning meer nodig. Het is daardoor makkelijker om een uitzendbureau te beginnen. Maar met ruim 16.000 uitzendbureaus (waarvan 4.500 SNA geregistreerd) in Nederland zal je flink wat concurrentie hebben. En je hebt een aantal (wettelijke) eisen waaraan je moet voldoen.

Wat heb je allemaal nodig? We laten het je hier allemaal weten!

Mensen kunnen verbinden 

De meeste uitzendbureaus worden gestart door mensen die eerder als accountmanager of consulent bij een uitzendbureau hebben gewerkt. Heb je die ervaring? Dat is fijn. Heb je die ervaring niet? Geen probleem.

Het voornaamste is dat je klanten hebt en mensen die voor jou als uitzendkracht willen werken. Als uitzendbureau ben jij de schakel tussen deze twee partijen. Je moet communicatief vaardig zijn en beschikken over de kwaliteit om mensen met elkaar te verbinden. Om succesvol te worden als uitzendbureau moet je je kunnen inleven in je klant én uitzendkracht.

Wettelijke eisen waar je aan moet voldoen 

Als uitzendbureau krijg je te maken met een aantal regels en eisen. BAM Solutions BV kan hierin een belangrijke rol voor jou spelen, zodat jij snel aan de slag kunt als intermediair! Hieronder lees je de belangrijkste eisen.

Waadi (inlenersbeloning) 

Als uitzendbureau moet je sinds 2012 voldoen aan de “wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs” (oftewel de Waadi). Met deze wet wil het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid illegale arbeid en het uitbuiten van medewerkers tegengaan. Hierin staat bijvoorbeeld dat uitzendkrachten een gelijkwaardig loon moeten krijgen als andere werknemers in dezelfde of een vergelijkbare functie.

BAM Solutions BV draagt het SNA keurmerk en voldoet daarmee aan deze wet. Dit betekent dat jij hier niet aan hoeft te voldoen.

Veiligheid en gezondheid 

De Arbo-verantwoordelijkheid voor veiligheid en gezondheid van de uitzendkracht ligt deels bij jou, het uitzendbureau. Je moet ervoor zorgen dat jouw uitzendkracht in een veilige en gezonde arbeidssituatie terecht komt. Dat is niet meer dan logisch.

Kamer van Koophandel 

Voordat je aan de slag kan als intermediair, moet je je inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Dit is een van de stappen die nodig zijn om je eigen uitzendbureau te starten.

Met BAM Solutions BV is je eigen uitzendbureau binnen handbereik 

Wij helpen jou, als gedreven startende intermediair, om aan alle eisen voor een beginnend uitzendbureau te voldoen. Je hoeft niet alles zelf uit te zoeken. Onze jarenlange kennis en ervaring delen we graag met jou! Om je te kunnen helpen willen we het volgende van je weten:

 

  • Heb je een (eenvoudig) bedrijfsplan?
  • Heb je een (potentiële) klantenportefeuille?
  • Ben je communicatief vaardig?
  • Heb je ervaring in de uitzendbranche?

 

Kun je bovenstaande vragen met “Ja” beantwoorden? Mooi! Dan gaan we snel met je aan de slag om je eerste omzet te genereren.

 

Ontbreekt het je nog op bepaalde vlakken? Geen probleem. Wij kunnen je hierin begeleiden, zowel voordat je je eerste omzet realiseert als tijdens je werk als intermediair.

BAM Solutions BV neemt de backoffice voor zijn rekening, zodat jij alleen hoeft te doen waar je goed in bent: het tot stand brengen van een perfecte match tussen opdrachtgever en werknemer.

Heb je hulp nodig?  

Neem dan vrijblijvend contact op met BAM Solutions BV. We helpen je graag verder! En wie weet is het beginnen van je eigen uitzendbureau binnenkort een realiteit.Vul onderstaand formulier in of bel ons +31 (0)85 130 6799!

Uw bericht wordt verzonden.

Uw bericht is succesvol verzonden.

Het verzenden van het bericht is mislukt..